ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΩΔΕΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΣΕ ΑΔΙΕΞΟΔΟ

Επιστολή Καλλιτεχνικών Διευθυντών Δημοτικών Ωδείων

Ενόψει των πρόσφατων αναγγελιών και των περικοπών θέσεων και συμβάσεων στο δημόσιο αλλά και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα , θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τα ανυπέρβλητα προβλήματα που προκύπτουν στη λειτουργία των Δημοτικών Ωδείων.

Με παλαιότερό μας υπόμνημα προς τα Υπουργεία Eργασίας, Eσωτερικών, Παιδείας και Πολιτισμού, που κατατέθηκε στις 9 Νοεμβρίου 2009, αλλά και με το πρόσφατο υπόμνημα που κατατέθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου 2011 στα Υπουργεία Εσωτερικών, Πολιτισμού, στην ΠΕΜ-ΟΤΑ κ.α., εξηγούσαμε την ιδιαιτερότητα της λειτουργίας των Δημοτικών Ωδείων, αναλύοντας την ταυτότητά τους, το ισχύον εργασιακό καθεστώς καθώς και τις αδυναμίες του νομικού πλαισίου που δυσχεραίνουν την εύρυθμη λειτουργία αυτών και πλήττουν ανεπανόρθωτα τον τομέα του πολιτισμού και της παιδείας, καθώς δεν υπήρξε ποτέ – και συνεχίζει να απουσιάζει από τις πρόσφατες εξαγγελίες – κάποια ειδική πρόβλεψη για το ιδιαίτερο καθεστώς των εκπαιδευτικών-καλλιτεχνικών αυτών ιδρυμάτων, στα οποία βασίζεται η μουσική παιδεία της χώρας.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΩΔΕΙΩΝ

Τα Δημοτικά Ωδεία:

• Είναι μουσικά εκπαιδευτικά ιδρύματα, στα οποία λειτουργούν σχολές με ειδικό γνωστικό αντικείμενο (πχ. σχολές Πιάνου, Μονωδίας, Εγχόρδων, Πνευστών οργάνων, Ανώτερων Θεωρητικών κλπ.).

• Είναι αναγνωρισμένα από το ΥΠΠΟΤ, το οποίο εποπτεύει και πιστοποιεί τις ωδειακές σπουδές.

• Υπάγονται στους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης ως ΝΠΔΔ ή Δημοτικές Κοινωφελείς Επιχειρήσεις.

• Kαλύπτουν τις δαπάνες της λειτουργίας τους σε σημαντικό ποσοστό από επιχορήγηση των Δήμων και από τα δίδακτρα που καταβάλλουν οι σπουδαστές.

• Λόγω αυτής της επιχορήγησης από τους Δήμους, παρέχουν στους σπουδαστές τους τη δυνατότητα εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών, σε ειδικά αντικείμενα και σχολές που – στις περισσότερες περιπτώσεις – δεν μπορούν να προσφερθούν από τα ιδιωτικά ωδεία. Έτσι τα δίδακτρα διατηρούνται σε χαμηλό επίπεδο (σε αντίθεση με τον ιδιωτικό τομέα) και ταυτόχρονα δίνονται σημαντικές παροχές σε μονογεονεϊκές, τρίτεκνες, πολύτεκνες ή χαμηλού εισοδήματος οικογένειες, ανέργους κλπ.

• Πέραν της κοινωνικής και εκπαιδευτικής τους προσφοράς, επιτελούν σπουδαίο πολιτιστικό έργο στην περιφέρεια, αφού με τα μουσικά τους σύνολα (Συμφωνικές & Φιλαρμονικές Ορχήστρες, Χορωδίες κλπ.) δίνουν αφενός τη δυνατότητα στα παιδιά να έλθουν σε επαφή με τη Μουσική Τέχνη, στο πλαίσιο ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Ταυτόχρονα, απευθύνονται σε ένα ευρύτερο κοινό με τη διοργάνωση εκδηλώσεων (διαγωνισμοί, σεμινάρια, συνέδρια, αφιερώματα κλπ.) και φεστιβάλ με πανελλαδική αλλά και διεθνή εμβέλεια.

ΤΟ ΙΣΧΥΟΝ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΩΔΕΙΩΝ

Είναι κατανοητό από τα παραπάνω ότι οι καθηγητές των Δημοτικών Ωδείων:

• Έχουν εκπαιδευτεί (στην Ελλάδα ή/και στο εξωτερικό) σε ειδικό γνωστικό αντικείμενο διδασκαλίας και εξυπηρετούν ιδιαίτερες κοινωνικές-εκπαιδευτικές ανάγκες.

• Ακολουθούν βάσει των διατάξεων του ΥΠΠΟΤ το διδακτικό (ακαδημαϊκό) έτος που διαρκεί δέκα (10) περίπου μήνες, δηλαδή από τις αρχές Σεπτεμβρίου έως το τέλος Ιουνίου.

• Καλούνται να διαθέτουν και να διατηρούν υψηλό και ανταγωνιστικό επίπεδο σπουδών, προσφέροντας αντίστοιχες διδακτικές υπηρεσίες (με τη συνεχή εξέλιξη των ιδίων ως καλλιτεχνών) και συμμετέχοντας παράλληλα σε ποικίλες πολιτιστικές δράσεις που οι Δήμοι μέσω των Δημοτικών Ωδείων έχουν αναπτύξει.

• Σε ένα σημαντικό ποσοστό εργάζονται πλέον με συμβάσεις αορίστου χρόνου ιδιωτικού δικαίου (πλήρους ή μερικής απασχόλησης). Μεγάλο όμως, μέρος του διδακτικού και καλλιτεχνικού προσωπικού, το οποίο κρίνεται απολύτως απαραίτητο για τη λειτουργία των Ωδείων – καθόσον μεταβάλλεται ανά σχολικό έτος ο αριθμός των εκπαιδευομένων και προκύπτουν νέες ανάγκες σε ειδικά γνωστικά αντικείμενα –απασχολείται με συμβάσεις έργου ή εργασίας ορισμένου χρόνου (9μηνες, 8μηνες ή/και 10μηνες).

Πρόκειται δηλαδή για ωρομίσθιες συμβάσεις, όπου η αμοιβή εξαρτάται άμεσα από τον αριθμό των μαθητών και καθορίζεται βάση ΦΕΚ(1414/2008 Τεύχος Β).

Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΩΔΕΙΩΝ

1. Η συντριπτική πλειοψηφία των Δημοτικών Ωδείων της χώρας αδυνατεί να ξεκινήσει την σχολική χρονιά και να λειτουργήσει τα προαπαιτούμενα τμήματα και σχολές, βάσει των νομοθετημένων οδηγιών του ΥΠΠΟΤ για τη λειτουργία των ωδείων.

2. Η περικοπή του προσωπικού σε καμία περίπτωση δεν ισοδυναμεί με περικοπή εξόδων λειτουργίας, εφόσον οι αμοιβές είναι αντίστοιχες του αριθμού των μαθητών που έχουν αναλάβει (ωρομίσθια αποζημίωση). Αντιθέτως, προκαλεί απώλεια ασφαλιστικών εισφορών και φορολογητέου εισοδήματος.

3. Τα Δημοτικά Ωδεία αναγκάζονται να διώξουν μεγάλο αριθμό παλαιών σπουδαστών που έχουν κάνει ήδη εγγραφή για τη νέα σχολική χρονιά, και όντας εγγεγραμμένοι στα μαθητολόγια του ΥΠΠΟΤ επιθυμούν να παραμείνουν ενταγμένοι στο επίσημο πρόγραμμα σπουδών τους. Αρκετοί από αυτούς, μάλιστα, είναι υποψήφιοι πτυχιακών και διπλωματικών εξετάσεων στα επόμενα εξάμηνα και ως εκ τούτου δεν μπορούν να αλλάξουν καθηγητή ή ωδείο.

4. Τα Δημοτικά Ωδεία οδηγούνται σε αδυναμία αποδοχής των αιτήσεων που δέχονται καθημερινά από γονείς, οι οποίοι επιθυμούν να προσφέρουν στα παιδιά τους μουσική παιδεία καταβάλλοντας ετήσια δίδακτρα. Σημειώνουμε ότι η προθεσμία υποβολής των μαθητολογίων στο ΥΠΠΟΤ λήγει στις αρχές Νοεμβρίου κάθε έτους

5. Τα Δημοτικά Ωδεία συρρικνώνονται δραματικά, τόσο σε έμψυχο υλικό όσο και σε αριθμό Σχολών και Τμημάτων, εξωθώντας διοίκηση, διεύθυνση, προσωπικό και γονείς σε αδιέξοδο και απόγνωση.

Ενδεικτικά παραδείγματα

• Δημοτικό Ωδείο Λάρισας| Ήταν αυτοτελές Ίδρυμα (έτος ίδρυσης 1930) και παρέμεινε αυτοτελές (ΝΠΔΔ)

Καλλιτεχνικό-Διδακτικό προσωπικό|65 διδάσκοντες. Καμία έγκριση συμβάσεων.

Δυναμικό σπουδαστών|850

• Δημοτικό Ωδείο Πετρούπολης| 'Ηταν ΝΠΔΔ και μετατράπηκε σε υπηρεσία του Δήμου.

Καλλιτεχνικό-Διδακτικό προσωπικό 47 διδάσκοντες & συνεργάτες. Καμία έγκριση συμβάσεων.

Δυναμικό σπουδαστών 750.

• Δημοτικό Ωδείο Καβάλας | Ήταν και παρέμεινε αυτοτελές ΝΠΔΔ (ΦΕΚ 5.8.2011).

Καλλιτεχνικό-Διδακτικό προσωπικό 40 διδάσκοντες. Ατύπως περικοπή θέσεων 50%.

Δυναμικό σπουδαστών |690

• Δημοτικό Ωδείο Βόλου| Ήταν ΝΠΙΔ (Κοινωφελής Επιχείρηση) και έγινε ΝΠΔΔ.

Καλλιτεχνικό-Διδακτικό προσωπικό|63 διδάσκοντες. Καμία έγκριση για 40 διδάσκοντες.

Δυναμικό σπουδαστών|650

• Δημοτικό Ωδείο Πάτρας| Ήταν ΝΠΔΔ και με τον Καλλικράτη έχει ενταχθεί στο ΝΠΔΔ «Δημοτική Βιβλιοθήκη Πολιτιστικός Οργανισμός Δ. Πατρέων»

Καλλιτεχνικό-Διδακτικό προσωπικό| 45 Διδάσκοντες (25 διδάσκοντες αόριστου χρόνου και 20 ορισμένου χρόνου). Εγκρίσεις για 17 ορισμένου χρόνου

Δυναμικό σπουδαστών|560

• Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας | Ήταν και παρέμεινε ΝΠΙΔ Κοινωφελής επιχείρηση)

Καλλιτεχνικό-Διδακτικό προσωπικό|50 διδάσκοντες. 12 συμβάσεις μη ανανεώσιμες

Δυναμικό σπουδαστών|578 σπουδαστές

• Δημοτικό Ωδείο Αλεξανδρούπολης| Ήταν ΝΠΙΔ (Κοινωφελής Επιχείρηση )- Συνενώθηκε με τον αθλητικό οργανισμό ΑΠΟΚΔΑ. Δεν συντελέστηκε ακόμη η μετάβαση 10 καθηγητών αορίστου χρόνου του ωδείου, με τους οποίους καλείται να λειτουργήσει .

Καλλιτεχνικό-Διδακτικό προσωπικό|36 διδάσκοντες (10 αορίστου πλήρους απασχόληση και 26 ορισμένου). Καμία έγκριση για συμβάσεις ωδείου καθώς δεν υπήρξε και το νομικό πλαίσιο για να ζητηθούν αφού ακόμα συντελείται η μετάβαση στο νέο νομικό πρόσωπο.

Δυναμικό σπουδαστών|530

• Δημοτικό Ωδείο Πτολεμαΐδας| Εντάχθηκε στο ΝΠΔΔ «Κοινωνικής, Πολιτικής, Πολιτιστικής Ανάπτυξης και Παιδείας».

Καλλιτεχνικό-Διδακτικό προσωπικό 34 διδάσκοντες. Έγκριση μόνο για 12 συμβάσεις. Δυναμικό σπουδαστών 390.

• Δημοτικό Ωδείο Πρέβεζας| Ήταν ΝΠΔΔ και μετατράπηκε σε υπηρεσία του Δήμου.

Καλλιτεχνικό –Διδακτικό προσωπικό 19 διδάσκοντες . Καμία έγκριση προσωπικού.

Δυναμικό σπουδαστών 240.

Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, η πολιτική ηγεσία πρέπει να λάβει ΑΜΕΣΑ μέτρα, προκειμένου:

1. Να εξαιρεθεί άμεσα το καλλιτεχνικό-εκπαιδευτικό προσωπικό των Δημοτικών Ωδείων από τον προγραμματισμό προσλήψεων (ΠΥΣ33/2006).

2. Να δοθεί η δυνατότητα υπερετήσιας σύμβασης του καλλιτεχνικού-εκπαιδευτικού προσωπικού (συμβάσεις ορισμένου χρόνου).

3. Να εξαιρεθεί από την εργασιακή εφεδρεία (συμβάσεις αορίστου χρόνου) το καλλιτεχνικό-εκπαιδευτικό προσωπικό.

5. Να αποσαφηνιστεί το εργασιακό καθεστώς, καθώς επίσης το είδος και η διάρκεια σύμβασης των καλλιτεχνικών διευθυντών (πλαφόν μισθοδοσίας), λαμβάνοντας υπόψη τη γενικότερη δραστηριότητα και την ευρύτερη δράση των ιδρυμάτων που διευθύνουν (δυνατότητα υπερετήσιας σύμβασης).

Σε αντίθετη περίπτωση, τα Δημοτικά Ωδεία της χώρας θα οδηγηθούν αυτομάτως σε δυσλειτουργία, συρρίκνωση και τελειωτική εξαφάνιση. Η επιλογή αυτή της Πολιτείας ισοδυναμεί με την κατάλυση της μουσικής παιδείας της χώρας – αγαθού που σήμερα παρέχεται από τους Δήμους σε περισσότερους από 13.000 μαθητές πανελλαδικώς – οδηγώντας αυτούς και τις οικογένειές του, όπως και εκατοντάδες καθηγητές σε πλήρες αδιέξοδο.

  • Εμφανίσεις: 8438

Οδηγίες Συντήρησης Κεντρικής Θέρμανσης (Καυστήρα)

Η συντήρηση της Κεντρικής Θέρμανσης αποτελεί προϋπόθεση, για λιγότερη κατανάλωση πετρελαίου και, επομένως, εξοικονόμηση χρημάτων.

Μια εγκατάσταση κεντρικής θέρμανσης, πρέπει να επιβλέπεται, να συντηρείται από ανθρώπους που έχουν αρκετές γνώσεις πάνω στο αντικείμενο, έχουν μεράκι για την δουλειά αυτή και κυρίως να είναι υπεύθυνοι γι 'αυτό που κάνουν. Έτσι εξασφαλίζεται η ασφάλεια και η οικονομική λειτουργία της εγκατάστασης.

ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ - ΚΑΥΣΤΗΡΑ - ΛΕΒΗΤΑ - ΚΑΠΝΟΔΟΧΟΥ

Η συντήρηση της εγκατάστασης πρέπει να γίνεται, τουλάχιστον, μια φορά το χρόνο και έλεγχος ( ανάλογα της εγκατάστασης) σε συχνά διαστήματα κατά την διάρκεια της λειτουργίας. Ο καταλληλότερος χρόνος είναι αμέσως μετά τη λήξη της περιόδου θέρμανσης (δηλ. Απρίλιο - Μάιο), ώστε να μη μείνουν τα κατάλοιπα της καύσης κατά την περίοδο του καλοκαιριού, οπότε είναι πιο δύσκολος ο καθαρισμός και υπάρχει κίνδυνος διάβρωσης των εσωτερικών τοιχωμάτων του λέβητα. Αλλά ακόμα και τώρα δεν είναι αργά.

Είναι απαραίτητο οι συντηρητές να υπογράφουν ένα έντυπο όπου θα συμπληρώνονται όλα τα απαραίτητα ( βαθμός απόδοσης του καυστήρα, κατανάλωση καυσίμου ανά ώρα, μέγεθος μπέκ, αριθμό δείκτη αιθάλης και περιεκτικότητα σε διοξείδιο του άνθρακα στα καυσαέρια, πίεση αντλίας, καθώς και οι εργασίες συντήρησης που πραγματοποιήθηκαν.

Στο έντυπο αυτό ( που πρέπει να ανανεώνεται τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο) αναγράφεται η ημερομηνία επίσκεψης, το ονοματεπώνυμο και ο αριθμό αδείας του συντηρητή.

Στο λέβητα πρέπει να γίνουν:

• Καθαρισμός της θερμαντικής εσωτερικής επιφάνειας και των αεριαυλών με συρμάτινες βούρτσες.

• Στεγανοποίηση τυχόν διαρροών καυσαερίων.

Στον καυστήρα πρέπει να γίνουν:

• Καθαρισμός του ακροφυσίου (μπεκ) του καυστήρα ή αντικατάστασή του, αν διαπιστωθεί ότι είναι μικρό ή μεγάλο για το λέβητα ή έχει συμπληρώσει τον αριθμό ωρών λειτουργίας, που προδιαγράφει ο κατασκευαστής του.

• Καθαρισμός της κεφαλής καύσης και του στροβιλιστή.

• Καθαρισμός και έλεγχος των ηλεκτροδίων ανάφλεξης και του φωτοστοιχείου.

• Καθαρισμός της αντλίας πετρελαίου και των φίλτρων πετρελαίου στη σωληνογραμμή, που φέρνει το καύσιμο από τη δεξαμενή στον καυστήρα.

• Καθαρισμός των πτερυγίων του ανεμιστήρα.

• Αν η απόδοση του λέβητα δεν ξεπερνά το 70% είναι καιρός να αλλαχθεί. Σε δύο τρία χρόνια θα έχει γίνει απόσβεση των εξόδων αγοράς του από την οικονομία στα καύσιμα.

• -Όλα τα τα ανωτέρω πρέπει να γίνονται από ειδικευμένους τεχνίτες και μην ξεχνάτε να ζητάτε από τον τεχνίτη να σας δίνει βεβαίωση καλής λειτουργίας και γνησίων ανταλλακτικών, η οποία είναι υποχρεωτική από τον Νόμο.

Στην καπνοδόχο πρέπει να γίνεται:

• Επιμελημένος και τακτικός καθαρισμός του καπναγωγού και της καπνοδόχου, από τις κάπνες, τουλάχιστον κάθε δύο (2) χρόνια.

Τι περιλαμβάνουν ΟΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ;

Όπως και η συντήρηση έτσι και οι ρυθμίσεις πρέπει να γίνουν από τον ειδικό τεχνίτη, τον αδειούχο συντηρητή καυστήρων. Είναι σκόπιμο να γνωρίζετε ότι περιλαμβάνουν:

• Ρύθμιση της αναλογίας αέρα και πετρελαίου, έτσι που να γίνεται σωστή καύση.

• Ρύθμιση της σωστής θέσης του στροβιλιστή και των ηλεκτροδίων.

• Έλεγχος και ρύθμιση του κυκλώματος αυτοματισμού, με το οποίο αρχίζει και σταματάει η καύση, των οργάνων ασφαλείας (θερμοστάτες, βαλβίδα ασφαλείας) και ένδειξης (θερμόμετρα, μανόμετρα).

Άλλες εργασίες γενικής συντήρησης, που διευκολύνουν την καλή λειτουργία της κεντρικής θέρμανσης:

• Αποκατάσταση της θερμομόνωσης της εξωτερικής επιφάνειας του λέβητα και των σωληνώσεων του λεβητοστάσιου, αν έχουν καταστραφεί.

• Καθαρισμός της δεξαμενής πετρελαίου από σκουριές, λάσπες, νερό κλπ. μετά την εκκένωσή της, τουλάχιστον κάθε τρία (3) χρόνια.

• Απομάκρυνση των καπνοσυλλεκτών, αν υπάρχουν, από τις ταράτσες.

Ο έλεγχος της ηλεκτροβάνας κάθε διαμερίσματος στην αυτόνομη θέρμανση και ο έλεγχος διαρροής των συλλεκτών - κολεκτέρ σε κάθε όροφο είναι απαραίτητος

Προσοχή δεν πρέπει ποτέ να αφήνουμε τον καυστήρα πετρελαίου να λειτουργεί χωρίς καύσιμα, γιατί έτσι καταστρέφεται η αντλία πετρελαίου και το μπέκ και για την επαναλειτουργία του καυστήρα απαιτείται εξαέρωση φίλτρων και αντλίας. Επομένως ελέγχουμε ώστε να είναι ανοικτός ο διακόπτης παροχής πετρελαίου της δεξαμενής και να υπάρχει πετρέλαιο στην δεξαμενή.

ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ για το λεβητοστάσιο

• Ο χώρος του λεβητοστασίου πρέπει να πλήρη τις διατάξεις του Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού (Γ.Ο.Κ.), να διαθέτει επαρκή αερισμό και γενικότερα να παραμένει καθαρός, να υπάρχει εύκολη πρόσβαση σ' αυτόν και να μην χρησιμοποιείται για την αποθήκευση αντικειμένων και κυρίως εύφλεκτων υλικών.

• Το λεβητοστάσιο πρέπει να είναι μονίμως εφοδιασμένο με τους κατάλληλους πυροσβεστήρες, σύμφωνα με τις υποδείξεις της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

• -Για περισσότερες πληροφορίες ή παράπονα απευθυνθείτε στα Γραφεία μας Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου, Θωμά Πασχίδη 52 Ιωάννινα, τηλ.2651065178, e.mail : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..-

  • Εμφανίσεις: 12105

ΚΕΝΑΝ ΜΕΣΑΡΕ: ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ

Το τελευταίο χρονικό διάστημα επανήλθε στην επικαιρότητα, με συνεντεύξεις, επιστολές κλπ, το πρόβλημα της Κενάν Μεσαρέ. Επειδή σαν αρμόδιος αντιδήμαρχος, από την πρώτη ημέρα που αναλάβαμε τα καθήκοντά μας, ασχολήθηκα με το θέμα, θέλω να ξεκαθαρίσω μια σειρά από ενέργειες αλλά και την άποψη και στάση της δημοτικής αρχής.

Κατ αρχάς, είναι αποδεκτό από όλους, ότι η Κενάν Μεσαρέ αποτελεί σημαντικότατο έργο για την διευθέτηση της κυκλοφορίας της πόλης των Ιωαννίνων και για αυτόν το λόγο προβλεπόταν η διάνοιξή της από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Ιωαννίνων (ΓΠΣ), το οποίο εκπονήθηκε την δεκαετία του ογδόντα και ισχύει ακόμη και σήμερα. Συνδυασμένο με την κατασκευή της οδού Βογιάννου, που ξεκινάει άμεσα από τον δήμο Ιωαννιτών, αλλά και την σύνδεση της Κενάν Μεσαρέ με την παράκαμψη μέσω των Σεισμοπλήκτων, που προκηρύσσεται η μελέτη της, μεταφέρει τον κυκλοφοριακό φόρτο από τον νότιο τμήμα της πόλης αποφεύγοντας το κέντρο.

Η κρίσιμη απόφαση λοιπόν, αφού η κατασκευή της είχε αποφασιστεί, ήταν τι είδους κατηγορία δρόμου θα κατασκευάζαμε στην Κενάν Μεσαρέ. Οι επιλογές που υπήρχαν ήταν δύο.

Η πρώτη, η οποία μελετήθηκε και εφαρμόστηκε, ήταν να κατασκευαστεί με την μορφή του κλειστού αστικού αυτοκινητοδρόμου, η οποία όμως ενδείκνυται όταν έχουμε να διανύσουμε μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις. Όλοι έχουμε περάσει από την Αττική οδό στην Αθήνα και καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικό είναι να αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες (120 χμ/ω) όταν έχουμε να διασχίσουμε μεγάλες αποστάσεις. Το αρνητικό βέβαια σε αυτού του είδους την λύση είναι ότι αποκόπτει, και απομονώνει τα τμήματα της πόλης από τα οποία διέρχεται, ότι ακριβώς δηλαδή συνέβη και στην περίπτωση της Κιάφας με την κατασκευή της Κενάν Μεσαρέ.

Η δεύτερη λύση, την οποία πιθανόν να μην σκέφθηκε ποτέ η προηγούμενη Δημοτική αρχή, αλλά σίγουρα θα την είχε σαν εναλλακτική πρόταση, αν είχε κάνει διαβούλευση με τους κατοίκους και τους φορείς (πχ το Τεχνικό Επιμελητήριο), αν είχε συζητήσει το θέμα ουσιαστικά στο Δημοτικό συμβούλιο, πράγμα που δεν έκανε βέβαια ποτέ, ήταν να κατασκευαστεί η Κενάν Μεσαρέ με παράδρομους και κυκλικούς κόμβους. Η λύση αυτή, μειώνει βέβαια την ταχύτητα κυκλοφορίας από τα 120 χλμ/ω στα 50 χλμ/ω, γεγονός όμως το οποίο δεν μας ενδιαφέρει καθόλου, επειδή δεν έχει καμία επίπτωση στην κυκλοφορία. Η απόσταση που διανύουμε είναι πολύ μικρή, και δεν έχει καμία σημασία αν θα κάνουμε μισό η ένα λεπτό για να πάμε από την Βελισαρίου στην Νικοπόλεως. Αυτό το οποίο μας ενδιαφέρει σε αυτού του είδους δρόμους, είναι να μην διακόπτεται η ροή της κυκλοφορίας, να μην έχουμε μποτιλιαρίσματα, και αυτό γίνεται πολύ καλύτερα με τους κυκλικούς κόμβους και την απουσία φαναριών. Και με αυτή την λύση βέβαια λύνεται το πρόβλημα της αποκοπής της γειτονιάς σε δύο τμήματα, αφού με τους παράπλευρους δρόμους οδηγείται η κυκλοφορία στους κυκλικούς κόμβους, που επιτρέπουν κινήσεις προς όλες τις διευθύνσεις, και από την άλλη πλευρά μειώνεται σημαντικά το πλάτος του δρόμου που επιτρέπει την εύκολη διάσχιση του από τους πεζούς.

Αυτή την λύση θα επέλεγε να κατασκευάσει η σημερινή Δημοτική αρχή, αν όταν αποφασιζόταν η κατασκευή του δρόμου βρισκόταν στην εξουσία, πράγμα το οποίο επανειλημμένα έχει τονίσει στους κατοίκους της περιοχής.

Από την πρώτη λοιπόν στιγμή που αναλάβαμε τα καθήκοντά μας, και δίνοντάς μου ο Δήμαρχος την αρμοδιότητα των έργων, πήρα τον φάκελο του έργου, και με τους μηχανικούς της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου, προσπαθήσαμε να δούμε τι είδους βελτιώσεις και μετατροπές μπορούσαμε να κάνουμε στην Κενάν Μεσαρέ. Επίσης συζητήσαμε διεξοδικά το θέμα με τους μελετητές, ειδικούς επιστήμονες, που εκπονούσαν την επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης του Δήμου μας. Έχοντας λοιπόν όλα τα στοιχεία για το έργο συναντηθήκαμε με τους εκπροσώπους των κατοίκων της περιοχής.

Στην σύσκεψη που έγινε με τους κατοίκους, αλλά και σε επισκέψεις με την τροχαία και τους κατοίκους στον τόπο του έργου, ειπώθηκαν και αποφασίστηκαν τα παρακάτω.

• Η Δημοτική αρχή είναι αντίθετη στην κατασκευή ανισόπεδης πεζοδιάβασης, που ήταν αίτημα των κατοίκων, επειδή έχει αποδειχθεί ότι, όπου έχουν κατασκευαστεί δεν χρησιμοποιούνται από τους πολίτες, πχ ανισόπεδη πεζοδιάβαση στο ΤΕΙ.

• Η Δημοτική αρχή εκτιμά ότι η επιπλέον ισόπεδη πεζοδιάβαση με φανάρι, (έχει ήδη κατασκευαστεί μία στην οδό Βεργίνας), δεν θα βοηθήσει στην λύση του προβλήματος, παρόλα αυτά, επειδή ήταν αίτημα των κατοίκων, την ενσωμάτωσε στο Τεχνικό πρόγραμμα και τον προϋπολογισμό με χρηματοδότηση από ΣΑΤΑ.

• Το όριο ταχύτητας ορίστηκε στα 50χλμ/ω, αποφασίστηκε να τοποθετηθούν πινακίδες ορίου ταχύτητας, και η τροχαία ανέλαβε την υποχρέωση να κάνει συχνούς ελέγχους παραβάσεων για να αποτρέπονται οι οδηγοί από το να αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες.

• Αποφασίστηκε να γίνει δοκιμαστικά τροποποίηση των κινήσεων, με απαγόρευση της αριστερής στροφής, στον κόμβο της Νικοπόλεως, και αν μετά από μετρήσεις αποδειχθεί ότι δεν αρκεί η τροποποίηση, να τοποθετηθούν φωτεινοί σηματοδότες.

• Να διερευνηθεί από την Δημοτική αρχή η δυνατότητα χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ της κατασκευής κυκλικών κόμβων στην Βελισαρίου, στην οδό Βεργίνας η ακόμη και στον κόμβο Νικοπόλεως.

• Να διερευνηθεί από την Δημοτική αρχή η δυνατότητα χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ της κατασκευής ποδηλατοδρόμου και διαμόρφωση θέσεων παρκινγκ στην 3η λωρίδα για να μειωθεί το πλάτος του δρόμου.

• Αυτό που ειπώθηκε όμως, με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο, από την Δημοτική αρχή είναι ότι με κανένα τρόπο δεν θα διακινδυνεύσει, την πιθανή, μερική η ολοκληρωτική, απένταξη του έργου, και την επιστροφή των εκατομμυρίων ευρώ που στοίχησε στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αυτό που θέλω να τονίσω, σε αυτό το σημείο, είναι ότι η κατασκευή ποδηλατοδρόμου και η κατασκευή κυκλικών κόμβων, δεν ήταν προτάσεις των εκπροσώπων των κατοίκων, αλλά προτάσεις της Δημοτικής αρχής και εμένα προσωπικά. Επέστησα δε την προσοχή στους κατοίκους, ότι τα επιχειρήματα για την κατασκευή των κυκλικών κόμβων, είναι πολύ αδύναμα και δεν θα πείσουν ότι αποτελούν βελτίωση του έργου, αλλά παραδοχή ότι ο σχεδιασμός ήταν λάθος από την αρχή. Επίσης ότι τα επιχειρήματα για την κατασκευή ποδηλατοδρόμου είναι περισσότερο ισχυρά, επειδή και στην οδό Βογιάννου προβλέπονται ποδηλατόδρομοι, αλλά και στην οδό Βελισαρίου προβλέψαμε, κατά την διάρκεια εκπόνησης της κυκλοφοριακής μελέτης, ποδηλατόδρομο με αποτέλεσμα να είναι αναγκαία η σύνδεσή τους, που μπορεί να γίνει διαμέσου της Κενάν Μεσαρέ.

Στην συνέχεια η Δημοτική αρχή, σε επανειλημμένες συναντήσεις με την Διαχειριστική αρχή, συζήτησε την δυνατότητα κατασκευής ποδηλατοδρόμου και κυκλικών κόμβων, λαμβάνοντας την απάντηση, από την Διαχειριστική αρχή, ότι δεν θεωρεί τις προτάσεις μας προσθήκη για την βελτίωση του έργου, αλλά ουσιαστική τροποποίηση του συμβατικού του αντικειμένου. Επίσης μας κατέστησε σαφές ότι όχι μόνο δεν θα χρηματοδοτήσει τις προτάσεις μας, αλλά αν αποφασίσουμε να χρηματοδοτήσουμε μόνοι μας τις επεμβάσεις αυτές, θα πρέπει να επιστρέψουμε, τουλάχιστον τα χρήματα που πήραμε για την κατασκευή του τμήματος του έργου που επεμβαίνουμε, χωρίς να εξαλείφετε σε πιθανό έλεγχο από την Ευρωπαϊκή Ένωση η ολοκληρωτική απένταξη του έργου.

Για να γίνει σαφές στους συμπολίτες μας για τι ποσά μιλάμε, το κόστος των έργων που πρέπει να επιστρέψουμε είναι της τάξης εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ για τους κόμβους και της τάξης εκατομμυρίων για το σύνολο του έργου, χωρίς να υπολογίζουμε το κόστος κατασκευής των νέων κόμβων και του ποδηλατόδρομου. Και βέβαια, αν η Δημοτική αρχή είχε σήμερα χρήματα να διαθέσει για κατασκευή έργων, θα τα διέθετε, με απόλυτη προτεραιότητα, στις περιοχές που στερούνται τα στοιχειώδη έργα υποδομής, που πλημμυρίζουν με την πρώτη βροχή, που δεν έχουν διανοιγμένους δρόμους, ασφαλτόστρωση, πεζοδρόμια και όχι στην Κενάν Μεσαρέ. Θα διέθετε τα κονδύλια αυτά για την κατασκευή της οδού Κυβέλης στον λασπότοπο, της Λ. Δημοκρατίας, Βεργίνας, Αγαμέμνονα στη Νέα Ζωή, της Γλάρου, Αριστοτέλους, Ρόζας Ιμβριώτη στην Βρυσούλα, της οδού Τσεριτσάνων στα Σεισμόπληκτα, της Ευριπίδη, Δελμούζου στη Κιάφα, της Φιλικής Εταιρείας, Πολυτεχνείου, Αριστάρχου στα Καρδαμίτσια, που ενδεικτικά αναφέρονται εδώ επειδή ο συνολικός κατάλογος των άμεσων αναγκών θα ήθελε πολλές σελίδες, και όχι στην Κενάν Μεσαρέ, για να αυξήσουν και άλλο, κάποιοι, τις αξίες των οικοπέδων τους.

Η δημοτική αρχή, παρόλα αυτά που αναφέρθηκαν παραπάνω, δεν εγκαταλείπει την προσπάθεια. Σε πρώτη φάση, ψηφιοποιεί τα υπόβαθρα των υπαρχόντων μελετών για να είναι δυνατή η σωστή εκπόνηση και παρουσίαση των μελετών, έχει ήδη ξεκινήσει την μελέτη του ποδηλατόδρομου, και σε επόμενη φάση θα μελετήσει και τους κυκλικούς κόμβους. Όταν οι μελέτες αυτές ολοκληρωθούν θα τις υποβάλει για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ, και θα περιμένει την απάντηση της Διαχειριστικής αρχής.

Τελειώνοντας θα ήθελα να αναφερθώ στην απάντηση της Διαχειριστικής Αρχής προς τους πολίτες και τον ισχυρισμό ορισμένων ότι η Διαχειριστική αρχή εγκρίνει και ότι ο Δήμος δεν θέλει. Η παρατήρηση που θα κάνω είναι ότι ορισμένοι δεν γνωρίζουν μάλλον Ελληνικά. Αναφέρεται στην απάντηση ότι, για να γίνει αλλαγή φυσικού αντικειμένου πρέπει « να στοιχειοθετείται αναλυτικά η σκοπιμότητα της αλλαγής καθώς και οι λόγοι που δεν είχε συμπεριληφθεί στην αρχική μελέτη ». Οι λόγοι που θα επικαλεστούμε σαν Δήμος είναι ότι κάναμε λάθος, και η απάντηση της Διαχειριστικής Αρχής θα είναι, καλά να πάθετε. Και βέβαια στην συνέχεια αναφέρεται « Εφόσον οι λόγοι είναι επαρκείς και προέκυψαν εκ των υστέρων, το αίτημα δύναται να γίνει δεκτό με την προϋπόθεση ότι ο τελικός δικαιούχος θα επιστρέψει ως αχρεωστήτως καταβληθείσες τις δαπάνες των εργασιών που αλλάζουν ». Τι λέει δηλαδή η Διαχειριστική Αρχή, αν οι λόγοι είναι επαρκείς, που δεν είναι, αν προέκυψαν εκ των υστέρων, που δεν προέκυψαν, ακόμη και αν μας εγκρίνει χρηματοδότηση, τα χρήματα που πήραμε, έτσι και αλλιώς θα τα επιστρέψουμε.

Η δημοτική αρχή λοιπόν οποιαδήποτε πρόταση κάνει προς την Διαχειριστική αρχή της Περιφέρειας, θα είναι πρόταση βελτίωσης της λειτουργικότητας, προσθήκης φυσικού αντικειμένου με επαρκή αιτιολόγηση, και βέβαια εκεί θα χρειαστούμε και την συμπαράσταση των πολιτών, και την πίεσή τους προς την Περιφέρεια.

Βασίλειος Μασσαλάς Αντιδήμαρχος Δήμου Ιωαννιτών

  • Εμφανίσεις: 8026

4 Oκτωβρίου – Παγκόσµια Ηµέρα των Ζώων

Η 4η Οκτωβρίου ορίστηκε σαν Παγκόσµια Ηµέρα των Ζώων σε ένα οικολογικό συνέδριο στη Φλωρεντία το 1931. Η ηµέρα αυτή επιλέχθηκε τιµώντας παράλληλα τη µνήµη του Αγίου Φραγκίσκου της Ασσίζης, προστάτη των ζώων, µε σκοπό να τονίσει τη δεινή θέση των ειδών υπό εξαφάνιση. Με τον καιρό όµως, στη µέριµνα του οργανισµού της 4ης Οκτωβρίου συµπεριλήφθηκαν όλα τα είδη και σήµερα πλέον γιορτάζεται παγκοσµίως σαν ηµέρα όλων των ζώων.

Έτσι, τα ζώα του κόσµου µπορεί να απέκτησαν τη δική τους µέρα, όµως 80 χρόνια αργότερα, δεν κατέκτησαν ακόµα τα βασικά τους δικαιώµατα στη ζωή, την ελευθερία και την ευζωία. Κι αυτό γιατί η ανθρωπότητα συνεχίζει να τα αντιµετωπίζει σα σκλάβους, καταναλωτικά αντικείµενα και παραγωγικές µηχανές, ενώ σαν ένας σύγχρονος Λεβιάθαν εξακολουθεί:

-να σφάζει ετησίως πάνω από 60 δισεκατοµµύρια ζώα και να αλιεύει 75 έως 145 εκατοµµύρια τόνους ιχθυηρών (από τους οποίους τα 2/3 γίνονται ιχθυάλευρα και ιχθυέλαια για την εκτροφή των ζώων φάρµας) για να ικανοποιήσει τους γευστικούς της κάλυκες,

-να γδέρνει πάνω από 60 εκατοµµύρια ζώα για να οικειοποιηθεί τη γούνα τους,

-να κυνηγάει άµετρα ζώα του αέρα, της στεριάς και της θάλασσας στο όνοµα της ψυχαγωγίας, της άθλησης και της τόνωσης της «ανδρικής» της δύναµης,

-να σκοτώνει και βασανίζει 150 έως 180 εκατοµµύρια ζώα για ερευνητικούς, στρατιωτικούς, ιατρικούς και κοσµετολογικούς σκοπούς,

-να κακοποιεί, βασανίζοντας, δηλητηριάζοντας, πολτοποιώντας και κρεµώντας καθηµερινά χιλιάδες ζώα για να εκτονώνει τις χονδροειδείς και βίαιες ορµές της.

Μια έρευνα που πραγµατοποιήθηκε το 2007 από το «Ευρωβαρόµετρο», έδειξε ότι το 93% των Ευρωπαίων θεωρεί ηθική υποχρέωση τη διατήρηση της βιοποικιλότητας. Όµως, για να φτάσουµε από τη θεωρία στην πράξη χρειάζεται να αφυπνίσουµε τη συνείδησή µας για να απελευθερώσουµε τα αδερφά προς εµάς πλάσµατα, χρειάζεται να αναθεωρήσουμε, να απορρίψουμε ιδεοληψίες ετών για την ανθρωποκεντρική σχέση μας με τα ζώα.

ΣΧΙΣΤΟ και ΔΙΚΕΠΑΖ

Με αφορμή δε τα όσα γίνονται αυτές τις ημέρες στο σκλαβοπάζαρο του ΣΧΙΣΤΟΥ, όπου χρόνια τώρα επικρατεί πλήρης ασυδοσία από παράνομους εμπόρους ζώων και πτηνών, όπου χιλιάδες ζώα κακοποιούνται βάναυσα, με την Πολιτεία αδρανή και θεατή αυτών των καταστάσεων και όσα λαμβάνουν χώρα στο Διαδημοτικό Κέντρο Περίθαλψης Αδέσποτων Ζώων (ΔΙΚΕΠΑΖ), όπου επικρατεί πλήρης αδιαφάνεια, ετσιθελισμός εκ μέρους των υπευθύνων, όπου τα ζώα μπαίνουν υγιή και καταντούν άρρωστα, δηλώνουμε οτι στηρίζουμε τις εθελοντικές πρωτοβουλίες απλών πολιτών και Σωματείων και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε, συγκροτημένα και μελετημένα, προκειμένου να σταματήσουν οι αθλιότητες τόσο στο Σχιστό όσο και στο ΔΙΚΕΠΑΖ.

Η Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή Ζωοφιλικών Σωματείων και η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία θα αγωνιστούν, και ήδη έχουν ξεκινήσει ενέργειες, για την Συνταγματική κατοχύρωση των δικαιωμάτων των ζώων, εκτιμώντας οτι είναι εξαιρετικά σημαντικό στο Σύνταγμά μας να υπάρχει η κατοχύρωση αυτή. Επίσης, ζητάµε η 4η Οκτωβρίου να είναι ηµέρα αποχής από την αγορά και κατανάλωση κρέατος και όλων των ζωικών προϊόντων, είτε αυτά προέρχονται από τις κτηνοτροφικές µονάδες και τη βιοµηχανία κρέατος, είτε από τις παραδοσιακές και βιολογικές φάρµες.

Η ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

Η ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ 115 ΖΩΟΦΙΛΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

  • Εμφανίσεις: 8307

Πλαστά Φάρμακα: Η Ελλάδα πρωτοπορεί στην ασφάλεια των φαρμάκων

Τις τελευταίες ημέρες είδαν το φως της δημοσιότητος δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία οι υπηρεσίες της αστυνομίας και των τελωνείων 81 χωρών κατάσχεσαν 2,4 εκατομμύρια δόσεις πλαστών φαρμάκων.

Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σε άλλες χώρες της Ευρώπης, η Ελλάδα διαθέτει ένα από τα πιο ασφαλή και αποτελεσματικά διεθνώς συστήματα που την θωρακίζουν έναντι των πλαστών φαρμάκων ή των φαρμάκων αμφιβόλου ποιότητος. Τα χαρακτηριστικά που θωρακίζουν το ελληνικό σύστημα είναι:

1. Η επώνυμη συνταγογράφηση πρωτοτύπων ή ουσιωδώς ομοίων φαρμάκων με την αποκλειστική ευθύνη του θεράποντος ιατρού

2. Η εφαρμογή του συστήματος της ταινίας γνησιότητας και του διπλού barcode με το μοναδικό σειριακό αριθμό επί κάθε συσκευασίας

3. Η αποκλειστική διάθεση των φαρμάκων από τα φαρμακεία

Ποτέ ο Έλληνας πολίτης δεν ήταν περισσότερο προστατευμένος έναντι των πλαστών φαρμάκων.

Είναι σημαντικό να έχουμε επίγνωση ότι η χώρα μας πρωτοπορεί και διασφαλίζει καλύτερα από κάθε άλλη την ποιότητα όλων των φαρμάκων. Τα συστήματα που εφαρμόζουμε στη χώρα μας αποτρέπουν την εισαγωγή πλαστών φαρμάκων στη νόμιμη αλυσίδα διανομής. Οι Έλληνες πολίτες θα πρέπει να εμπιστεύονται τη νόμιμη αλυσίδα διανομής φαρμάκων. Αντιθέτως όμως δεν θα πρέπει να εμπιστεύονται τα «ηλεκτρονικά φαρμακεία», δηλαδή παραγγελίες φαρμάκων μέσω Ίντερνετ. Είναι προφανές ότι οποιαδήποτε μεταβολή σε αυτό το επιτυχημένο και δοκιμασμένο σύστημα ενέχει σοβαρότατους κινδύνους για τη δημόσια υγεία, αλλά και για τα οικονομικά του συστήματος. Κατά συνέπεια, η Πολιτεία πρέπει να διατηρήσει και να διαφυλάξει σαν κόρη οφθαλμού τα μέτρα αυτά.

  • Εμφανίσεις: 7397

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

ΗΠΕΙΡΟΚΑΤ ΑΕ - Ηπειρωτική Κατασκευαστική Α.Ε.
ACS ...σημαίνει courier
Κοσμάς Ανθόπουλος - Ειρήνη Νικολάτου - Δικηγορικο Γραφειο
Ποδήλατο Γιαννούλη
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Save