Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις βάζει από του χρόνου πάλι τα καλοκαιρινά του

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις βάζει από του χρόνου πάλι τα καλοκαιρινά του
«To Ράλλυ των Θεών» θα πραγματοποιηθεί το 2025 από τις 26 έως τις 29 Ιουνίου και θα αποτελέσει τον έβδομο από τους συνολικά 14 αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος WRC.

Έπειτα από τέσσερα χρόνια προσαρμογής σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες που αναπόφευκτα επηρέασαν το χαρακτήρα του αγώνα, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις το 2025 επιστρέφει στην περίοδο που διαχρονικά το χαρακτήρισε, στο καλοκαίρι. Το Παγκόσμιο Συμβούλιο της FIA ενέκρινε το πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ για το 2025, με το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις να αποτελεί τον έβδομο γύρο, που θα διεξαχθεί στις 26-29 Ιουνίου, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τις θερμοκρασίες που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τα πληρώματα. Αυτό όμως αποτελούσε πάντα ένα από τα βασικότερα στοιχεία της ταυτότητας του αγώνα, που καθιερώθηκε ως μία πρωτόγνωρη μίξη σκληρών οδοστρωμάτων και ζέστης. Η απόφαση για τη διεξαγωγή του αγώνα το καλοκαίρι ήρθε έπειτα από επιθυμία των οργανωτών, με στόχο τη διατήρηση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μέρους της παράδοσής του στη σύγχρονη εποχή των Ράλλυ.

Το Πρωτάθλημα του 2025 θα είναι το μεγαλύτερο από το 2008, με 14 γύρους. Στο ημερολόγιο έχουν προστεθεί η Ισπανία, η Παραγουάη και η Σαουδική Αραβία, με το σύνολο των αγώνων να περιλαμβάνει όλες τις επιφάνειες - πάγο, χιόνι, χώμα, άσφαλτο και έρημο.

Η αρχή -παραδοσιακά- θα γίνει από το Μόντε Κάρλο στα τέλη Ιανουαρίου, ενώ στην πορεία το WRC θα επισκεφθεί την Αφρική, την Ασία, ξανά την Ευρώπη και τη Νότια Αμερική, προτού ρίξει αυλαία στη Σαουδική Αραβία. Νωρίτερα, καινοτομία για το θεσμό θα αποτελέσει ο αγώνας στις Κανάριες Νήσους, σηματοδοτώντας την επιστροφή του WRC στην Ισπανία μετά από διετή διακοπή. Η Εσθονία επιστρέφει στο ημερολόγιο μετά από ένα χρόνο διακοπής, ενώ από τη βόρεια Ευρώπη το WRC θα ταξιδέψει στην άλλη άκρη του πλανήτη για το ντεμπούτο του στην Παραγουάη στα τέλη Αυγούστου. Με ενδιαφέρον αναμένεται η επίσημη πρώτη του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας όπου κάθε μία από τις τρεις ημέρες θα «τρέχει» σε ξεχωριστό έδαφος.

Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα:

iacropolis20252 1 e6a35

  • Εμφανίσεις: 576

Τι πρέπει να ξέρουμε, όταν ανάβει το λαμπάκι της ρεζέρβας καυσίμου του αυτοκινήτου μας

Τι πρέπει να ξέρουμε, όταν ανάβει το λαμπάκι της ρεζέρβας καυσίμου του αυτοκινήτου μας
Πόσο αξιόπιστη είναι η ένδειξη με τα χιλιόμετρα, που μπορούμε να διανύσουμε με αναμμένο το λαμπάκι της ρεζέρβας και γιατί δεν πρέπει να αφήνουμε να αδειάσει το ρεζερβουάρ καυσίμου.

Ένα άδειο ρεζερβουάρ μπορεί να μας χαλάσει τη διάθεση και τις διακοπές μας, αν τύχει και μείνουμε από καύσιμα στη μέση του πουθενά. Να μην ξεχνάμε επίσης, ότι σε περίπτωση που μείνει το αυτοκίνητο από βενζίνη ή πετρέλαιο κίνησης στον αυτοκινητόδρομο, κινδυνεύουμε με πρόστιμο από την Τροχαία.

Ένα πολύτιμο εργαλείο, για να μη συμβεί αυτό, είναι η φωτεινή ένδειξη στο κόκπιτ του αυτοκινήτου, η οποία ανάβει όταν μειωθεί η ποσότητα του καυσίμου στο ρεζερβουάρ κάτω από κάποιο όριο, που έχει καθορίσει ο κατασκευαστής του οχήματος. Μαζί με το αναμμένο λαμπάκι εμφανίζεται και μια ένδειξη με τα χιλιόμετρα, που μπορούμε να διανύσουμε με το εναπομείναν καύσιμο στο ρεζερβουάρ μας.

Τι επηρεάζει την αυτονομία

Πόσο ακριβής έχει αποδειχθεί όμως στην πράξη η ένδειξη των χιλιομέτρων, η οποία μπορεί να είναι αναλογική ή ψηφιακή ανάλογα με το μοντέλο και τον κατασκευαστή; Η αλήθεια είναι, ότι πρόκειται για μια εκτίμηση η οποία είναι ενδεικτική και δεν ανταποκρίνεται 100% στην πραγματικότητα. Μετρήσεις, που έχουν γίνει από διάφορα περιοδικά του Ειδικού Τύπου και Λέσχες Αυτοκινήτου, έδειξαν ότι η συγκεκριμένη ένδειξη του υπολογιστή ταξιδιού είναι συνήθως πιο συντηρητική από την πραγματική αυτονομία. Με άλλα λόγια, μπορούμε να διανύσουμε με αναμμένο το λαμπάκι του ρεζερβουάρ περισσότερα χιλιόμετρα από ό,τι προβάλλεται στο κόκπιτ.

Οι διαφορές μπορεί να είναι της τάξης ελάχιστων χιλιομέτρων, αλλά και μερικών δεκάδων πρόσθετων χιλιομέτρων, ανάλογα με τις ρυθμίσεις του κατασκευαστή, τις συνθήκες κυκλοφορίας και το δικό μας οδηγικό στυλ. Καλό είναι να θυμόμαστε, ότι ταξιδεύοντας την περίοδο των διακοπών φορτώνουμε πολύ το αυτοκίνητο μας, οπότε αυξάνει η κατανάλωση καυσίμου, ιδιαίτερα αν κινούμαστε στο επαρχιακό και ορεινό οδικό δίκτυο, οπότε μειώνεται και η αυτονομία μας με αναμμένο το λαμπάκι του ρεζερβουάρ.

Αρκετά σύγχρονα αυτοκίνητα δεν παίρνουν επίσης εύκολα εμπρός, αν μείνουν από βενζίνη ή πετρέλαιο, ενώ σε τέτοιες περιπτώσεις ρισκάρουμε και βλάβες στον καταλύτη. Άρα, το λαμπάκι και οι ενδείξεις χιλιομέτρων του υπολογιστή ταξιδιού είναι ενδεικτικές οπότε σε τέτοιες περιπτώσεις σπεύδουμε στο πιο κοντινό πρατήριο καυσίμων, έστω και για να βάλουμε λίγα λίτρα, αν μας φαίνονται ακριβές οι τιμές του. Εδώ βοηθούν οι σχετικές εφαρμογές των συστημάτων πλοήγησης με το δίκτυο των βενζινάδικων στην περιοχή που κινούμαστε.

  • Εμφανίσεις: 544

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και πλοία: Οι περιορισμοί στη φόρτιση – Τι πρέπει να προσέχετε

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και πλοία: Οι περιορισμοί στη φόρτιση – Τι πρέπει να προσέχετε
Όλα όσα πρέπει να ξέρουν όσοι έχουν plug-in, υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το ταξίδι στο πλοίο. Τι ισχύει για τα αυτοκίνητα με υγραέριο και φυσικό αέριο.

Την προσοχή των οδηγών εφιστούν οι λιμενικές αρχές, καθώς από τις 16 Απριλίου ισχύει εγκύκλιος με περιορισμούς σχετικά με τα plug-in, υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς και για τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο.

Συγκεκριμένα, οι περιορισμοί αφορούν το ποσοστό φόρτισης που μπορεί να έχει η μπαταρία ή την πληρότητα του ντεπόζιτου, προτού επιβιβαστεί σε κάποιο πλοίο.

Όπως εξήγησε ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού, Νίκος Αλεξίου στην εκπομπή «Συνδέσεις», οι περιορισμοί είναι οι παρακάτω:

  • Για αμιγώς υβριδικά, plug in-hybrid ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η μπαταρία πρέπει να είναι φορτισμένη έως το 40%.
  • Για αυτοκίνητα που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο: Η δεξαμενή πρέπει να έχει πληρότητα έως 50%.

Όπως τόνισε ο κ. Αλεξίου, γίνονται πολλές επιθεωρήσεις στα λιμάνια της χώρας, επομένως οι οδηγοί θα είναι πολλοί προσεκτικοί όσον αφορά την πιστή τήρηση των παραπάνω προδιαγραφών. Τις τελευταίες εβδομάδες, πάντως, δεν έχει σημειωθεί κάποιο περιστατικό απαγόρευσης εισόδου οχήματος σε πλοίο σε ελληνικό λιμάνι.

Γιατί απαγορεύεται η πλήρης φόρτιση των αυτοκινήτων πριν μπουν στο πλοίο

Ο περιορισμός του 40 – 50% που αναφέραμε παραπάνω υπάρχει κυρίως για λόγους ασφαλείας, προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος πρόκλησης πυρκαγιάς. Στο παρελθόν, ορισμένα αυτοκίνητα που ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες είχαν πάρει φωτιά, με αποτέλεσμα να προκληθούν τραγικά δυστυχήματα.

Στα πλοία, ο κίνδυνος να ξεσπάσει φωτιά είναι ιδιαίτερα μεγάλος, καθώς οι θερμοκρασίες στο πάρκινγκ των πλοίων είναι πάρα πολύ υψηλές, ενώ παράλληλα τα οχήματα βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο, με αποτέλεσμα η εξάπλωση της πυρκαγιάς να είναι πολύ εύκολη.

Σημειώνουμε ότι η Ελλάδα δεν είναι η μόνη χώρα που έχει θεσπίσει τέτοιους περιορισμούς, αφού περιορισμοί σε σχέση με το επίπεδο φόρτισης υπάρχουν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Υπάρχουν μάλιστα μερικές ακτοπλοϊκές εταιρίες που δε δέχονται να μεταφέρουν αυτοκίνητα υβριδικά, ηλεκτρικά ή με υγραέριο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο πράκτορας οφείλει να ενημερώσει εκ των προτέρων τον πελάτη για τον περιορισμό αυτό. Όσον αφορά τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, οφείλουν να ρωτούν τον πελάτη το είδος καυσίμου του αυτοκινήτου τους και να μην τους επιτρέπουν να κλείσουν εισιτήριο σε περίπτωση που αυτό δεν πληροί τις προδιαγραφές.

Η ταλαιπωρία των οδηγών

Ένα από τα προβλήματα που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πως δεν υπάρχουν ταχυφορτιστές στα νησιά, επομένως απαιτείται διάστημα περίπου 4 – 5 ωρών, προκειμένου το μέσο όχημα να φορτιστεί πλήρως.

Αυτό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι σε ορισμένα νησιά οι φορτιστές είναι λίγοι σε σχέση με τα ηλεκτρικά οχήματα που θα φέρουν οι τουρίστες κατά την περίοδο των διακοπών, ίσως οδηγήσει στο σχηματισμό ουρών στα σημεία φόρτισης.

Από την άλλη, αξίζει να σημειωθεί ότι στα περισσότερα νησιά δεν υπάρχει η δυνατότητα να γεμίσουν οι οδηγοί τα ντεπόζιτά τους με φυσικό αέριο.

  • Εμφανίσεις: 541

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Κοσμάς Ανθόπουλος - Ειρήνη Νικολάτου - Δικηγορικο Γραφειο
ACS ...σημαίνει courier
RATECH - Τεχνικό Γραφείο Αναλκυστήρων
Ασφάλειες Γεωργιάδης - HG Brokers SA
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Save