Μπότας: «Ήταν ένας από τους καλύτερους αγώνες που έχω κάνει»

Μπότας: «Ήταν ένας από τους καλύτερους αγώνες που έχω κάνει»
Οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών του Γκραν Πρι Τουρκίας, όπου ο Βάλτερι Μπότας σημείωσε την 10η νίκη στην καριέρα του.

Πραγματοποιώντας μία εξαιρετική εμφάνιση, ο Βάλτερι Μπότας κατάφερε να δει πρώτος την καρό σημαία στο Γκραν Πρι Τουρκίας, σημειώνοντας παράλληλα την 10η νίκη της καριέρας του.

Ο Φιλανδός άσσος κατάφερε να διαχειριστεί εξαιρετικά τα ελαστικά του και να διατηρήσει την πρωτοπορία, με αποτέλεσμα να πάρει την πρώτη του φετινή νίκη, δηλώνοντας ότι ήταν ένας από τους καλύτερους αγώνες που έχει κάνει.

«Πέρασε πολύς καιρός... Είναι ωραία η αίσθηση. Από την πλευρά μου, αυτός είναι ένας από τους καλύτερους αγώνες που έχω κάνει. Δεν είναι εύκολο να επιλέξεις τη στρατηγική εδώ σε αυτές τις συνθήκες, όμως νιώθη ότι τα κάναμε όλα σωστά και έφτασα στην νίκη», τόνισε.

Αντίστοιχα, ο Μαξ Φερστάπεν πήρε την δεύτερη θέση, αναφέρθηκε στις καιρικές συνθήκες και στον μεγάλο βαθμό δυσκολίας που έχει το βρεγμένο οδόστρωμα, λέγοντας ότι:
«Δεν ήταν εύκολο σήμερα! Είμαι ευτυχής να τερματίσω δεύτερος, σε αυτές τις συνθήκες θα ήταν εύκολο να γίνει λάθος».

Υποδειγματικό αγώνα έκανε ο Σέρχιο Πέρεζ, ο οποίος εκκίνησε από την 6η θέση και τερμάτισε στην 3η, καταφέρνοντας να κάνει προσπεράσματα και να ακολουθήσει πιστά την στρατηγική της ομάδας.

Σημειώνεται ότι μία από τις καλύτερες στιγμές του αγώνα είναι ότι ο μεξικανός άσσος κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Λιούις Χάμιλτον για 5 γύρους, με την μεταξύ τους μάχη να είναι κάτω από ένα δευτερόλεπτο.

Ο Πέρεζ, τόνισε:

«Ήταν μόνο ένας από αυτούς τους αγώνες που χρειαζόταν μεγάλη υπομονή υπομονή. Δεν ξέραμε πραγματικά τι συνέβαινε με τα ελαστικά σήμερα. Ήταν αρκετά δύσκολο να το διαχειριστώ, όμως το αποτέλεσμα μας δικαίωσε».

  • Εμφανίσεις: 1214

Chaos: Το ελληνικό ultracar των 12,4 εκατομμυρίων ευρώ

Chaos: Το ελληνικό ultracar των 12,4 εκατομμυρίων ευρώ
Το ελληνικό ultracar που θα κοστίζει όσο δύο Bugatti Chiron και τα τρία ρεκόρ που θα επιχειρήσει να καταρρίψει.

Για την πρώτη μέρα του Νοεμβρίου έχει προγραμματιστεί η πολυαναμενόμενη επίσημη παρουσίαση του ελληνικού ultracar της Spyros Panopoulos Automotive, ονόματι Chaos.

Το νέο αυτοκίνητο πρόκειται να παρουσιαστεί στο παγκόσμιο κοινό σε συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση, με σκοπό την ανάδειξη της ελληνικής καινοτομίας, ενώ λέγεται πως θα κάνει την εμφάνισή του και στη δημοφιλή εκπομπή του BBC, Top Gear.

Σύμφωνα με την Spyros Panopoulos Automotive το εν λόγω ultracar έχει ως στόχο να καταρρίψει τα τρία σημαντικότερα ρεκόρ υπεραυτοκινήτων ταχύτητας.

Το πρώτο είναι αυτό για το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής στον κόσμο, που μέχρι στιγμής κατέχει το SSC Tuatara, με μέσο όρο τελικής ταχύτητας 455,3 χιλιόμετρα/ώρα.

Το δεύτερο ρεκόρ είναι αυτό του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής στο Nürburgring, το οποίο κατέχει η Mercedes-AMG GT Black Series, με τον οδηγό Maro Engel, ο οποίος ολοκλήρωσε τον γύρο των 20.832 μέτρων πάνω στην ευθεία για το τμήμα T13, σε 6’ 48” 047.

Τέλος, το Chaos επιδιώκει να κατακτήσει τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου επιτάχυνσης από το 0 στα 402 μέτρα, το οποίο προς το παρόν κατέχει το ηλεκτρικό Rimac Nevera με 8.58’’.

Σύμφωνα με το Carscoops, το ελληνικό ultracar θα κοστίζει, στην κορυφαία του έκδοση, 12,4 εκατομμύρια ευρώ, λίγο παραπάνω δηλαδή από δύο Bugatti Chiron, ενώ η πιο «απλή» του έκδοση καθοριστεί στα 5,5 εκατομμύρια ευρώ.

Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο συλλεκτικού χαρακτήρα, του οποίου η παραγωγή φαίνεται πως δεν θα ξεπεράσει τα 100 κομμάτια.

Όπως αποκαλύπτει το Carscoops, η πρώτη πώληση έχει ήδη γίνει, με την παράδοση του αυτοκινήτου να έχει προγραμματιστεί για τις αρχές του 2022, λίγο μετά την επίσημη παρουσίασή του.

Δείτε το Chaos:

{https://youtu.be/u-lu0QhKaio}

  • Εμφανίσεις: 1202

Formula 1: Τα «επικίνδυνα» ελαστικά του Λιούις Χάμιλτον και το... ρίσκο της Mercedes

Formula 1: Τα «επικίνδυνα» ελαστικά του Λιούις Χάμιλτον και το... ρίσκο της Mercedes
Ο αρχηγός της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ, μίλησε αναφορικά με την στρατηγική της Mercedes και δυσκολία που αντιμετώπισε ο Λιούις Χάμιλτον με τα ελαστικά του.

Μπορεί να τερμάτισε στην 5η θέση του Γκραν Πρι Τουρκίας, όμως ο Λιούις Χάμιλτον θεωρεί πως θα μπορούσε να πάρει ένα καλύτερο αποτέλεσμα αν δεν είχε κάνει αλλαγή ελαστικών καθώς οι βρόχινες συνθήκες το… επέτρεπαν.

Σημειώνεται ότι ο Εστεμπάν Οκόν κατάφερε να ολοκληρώσει τον αγώνα χωρίς pit stop, όμως η φθορά που είχαν ήταν πάρα πολύ μεγάλη όπως ο ίδιος παραδέχθηκε μετά το πέσιμο της καρό σημαίας.

Ο Βρετανός πιλότος της Mercedes έκανε παράπονα στην ομάδα του για την στρατηγική που ακολούθησαν και για το γεγονός ότι έκανε αλλαγή ελαστικών, γεγονός που πιστεύει ότι του «στοίχησε» το βάθρο.

«Νομίζω ότι πιθανότατα έπρεπε να είχα μείνει έξω ή να έμπαινα πολύ νωρίτερα για αλλαγή ελαστικών, επειδή όταν έμπαινες με οκτώ γύρους να απομένουν δεν έχεις χρόνο να ζεστάνεις τα λάστιχα και να βρεις ρυθμό για να προσπεράσεις. Όταν βγήκα στην πίστα πέρασα όλη αυτή τη φάση ολίσθησης (σ.σ. λόγω του βρεγμένου οδοστρώματος), όπου έχασα περισσότερες θέσεις», δήλωσε ο Χάμιλτον.

{https://twitter.com/F1/status/1447259382568218631}

Ο αρχηγός της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ, ισχυρίστηκε μετά το Τουρκικό γκραν πρι ότι τα ελαστικά του Λιούις Χάμιλτον ήταν «επικίνδυνα» και ήταν αναπόφευκτη η αλλαγή, η οποία έγινε 7 γύρους πριν την ολοκλήρωση του αγώνα.

Αναφερόμενος στο συγκεκριμένο θέμα, ο 47χρονος Χόρνερ δήλωσε στο Sky Sports:

«Κάποια στιγμή νομίζαμε ότι ο Λιούις πρόκειται να φτάσει στο τέλος και από ό, τι μπορούσαμε να δούμε, αυτά τα ελαστικά φαίνονταν επικίνδυνα, οπότε ήταν αναπόφευκτο το ότι έπρεπε να κάνει pit stop.

Το καλό γα εμάς ήταν ότι ο Μαξ (Φερστάπεν) βρισκόταν μπροστά και ο Τσέκο (Πέρεζ) είχε… καθυστερήσει τον Χάμιλτον και είχε κάνει την δική του αλλαγή γιατί δεν πιστεύαμε ότι αυτά τα ελαστικά θα έφταναν στο τέλος του αγώνα».

{https://twitter.com/F1/status/1447224653831884803}

Η στρατηγική της Red Bull αποδείχθηκε σταθερή και οι δύο οδηγοί της κατάφεραν να ανέβουν στο βάθρο (2η και 3η θέση), με τον Φερστάπεν να συγκεντρώνει σημαντικούς πόντους με αποτέλεσμα να ανέβει στην κορυφή του πρωταθλήματος οδηγών όντας έξι βαθμούς μπροστά από τον Χάμιλτον.

  • Εμφανίσεις: 1242

Διόδια στο κέντρο της Αθήνας - Έπεσε στο τραπέζι, απορρίφθηκε για τώρα

Διόδια στο κέντρο της Αθήνας - Έπεσε στο τραπέζι, απορρίφθηκε για τώρα
Πλέον γίνεται γνωστό ότι στο τραπέζι έπεσαν ακόμη και τα διόδια στο κέντρο της Αθήνας. 

Ο νέος Δακτύλιος έρχεται στις 25 Οκτωβρίου, αλλά φαίνεται ότι οι μεγάλες αλλαγές δεν θα γίνουν άμεσα, ωστόσο πλέον γίνεται γνωστό ότι στο τραπέζι έπεσαν ακόμη και τα διόδια στο κέντρο της Αθήνας, αλλά για την ώρα η πρόταση έχει απορριφθεί.  Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, δήλωσε χθες στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε Φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή, πως η έναρξη των έργων της γραμμής 4 θα δημιουργήσει αναταραχή, ενώ είπε ότι είναι έτοιμο το πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα» που περιλαμβάνει βραχυπρόθεσμα μέτρα όπως η επιστροφή του δακτυλίου από τις 25 Οκτωβρίου.

Ακόμη επισήμανε ότι ο δακτύλιος θα βασίζεται σε πρώτη φάση στη λογική των μονών – ζυγών και στη συνέχεια θα μπει τέλος σε εξαιρέσεις και παραθυράκια.

Έτσι φαίνεται ότι από 25 Οκτωβρίου θα έχουμε τον κλασικό Δακτύλιο. Αναφορικά με την κίνηση στο κέντρο της Αθήνας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε: «Είναι γεγονός ότι η κίνηση στους δρόμους της Αθήνας, και θα έλεγα και σε όλες τις μεγαλουπόλεις της Ευρώπης, έχει επιβαρυνθεί, δεν είναι ελληνικό φαινόμενο αυτό. Νομίζω όσοι ζούμε στο κέντρο της πόλης βιώνουμε καθημερινά μια κατάσταση που τείνει να γίνει αφόρητη. Το θέμα αυτό δεν αντιμετωπίζεται μόνο από ένα ή δυο υπουργεία ή μόνο από το δήμο και την περιφέρεια, νομίζω ότι χρειάζεται όλοι να κάτσουμε σε ένα τραπέζι να ενώσουμε τις δυνάμεις και να κάνουμε ένα σοβαρό ολοκληρωμένο σχεδιασμό».

«Γι’ αυτό κι εμείς ως υπουργειο Μεταφορών ανακοινώσαμε ότι κάνουμε δεκτό ένα πάγιο αίτημα του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων που λεει απλούστατα να δημιουργηθεί ένας θεσμός έτσι ώστε να μπορούν όλοι αυτοί οι φορείς να κάθονται στο ίδιο τραπέζι και να βρίσκουν λύσεις στα προβλήματα, κάτι το οποίο γίνεται σε όλο το κόσμο και σε όλες τις προηγμένες χώρες της Ευρώπης. Αυτό είναι λοιπόν ένα παρατηρητήριο μεταφορών διότι μπορείτε να φανταστείτε οτι εάν εγω πάρω ένα μέτρο στο δήμο πχ Χολαργού μπορεί να επηρεάσω την κίνηση σε όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με το πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα», ο κ. Καραμανλής δήλωσε: «Εμείς εδώ και πάρα πολύ καιρό επειδή ξεκινάνε και τα έργα της γραμμής 4 και καταλαβαίνουμε ότι αυτό θα δημιουργήσει και αρκετά κυκλοφοριακά προβλήματα γιατί είναι ένα πολύ σημαντικό και μεγάλο έργο στο κέντρο της Αθήνας το οποίο πρέπει να γίνει αλλά θα δημιουργήσει μια αναταραχή, έχουμε ένα πρόγραμμα ολοκληρωμένο το οποίο έχουμε ονομάσει ''ανάσα για την Αθήνα''. Έχουμε λοιπον βραχυπρόθεσμα μέτρα και μακροπρόθεσμα μέτρα».

«Αυτό που ανακοινώσαμε είναι ότι πρέπει ο δακτύλιος να μπει σε λειτουργία από τις 25 Οκτωβρίου με μια μεγάλη διαφορά όμως, και επειδή ο δακτύλιος, το ακούω αυτό να λέγεται από πολλούς, είναι ένα ξεπερασμένο μέτρο τα λεγόμενα μονά –ζυγά, εδώ θα γίνει μια προσπάθεια και θα το εξειδικεύσουμε αυτό τις επόμενες μέρες και θα προσπαθήσουμε να κλείσουμε τα τεράστια παράθυρα που υπάρχουν στις εξαιρέσεις. Αυτά θα τα εξειδικεύσουμε με τους συναρμοδίους υπουργούς τις επόμενες μέρες και θα ενημερώσουμε τους πάντες έτσι ώστε να γνωρίζουν όλοι από τις 25 Οκτωβρίου που θα βγει η ΚΥΑ, θα υπάρξει ένα μεταβατικό στάδιο, δεν θα κάνουμε πράγματα τα οποία είναι απότομα. Θα μπει ο δακτύλιος στα μονά ζυγά και οι εξαιρέσεις που υπήρχαν νομίζω ότι πρέπει κάπως να τις μαζέψουμε».

Επεσαν στο τραπέζι τα διόδια στο κέντρο της Αθήνας

Ερωτηθείς αν υπάρχει σκέψη να μπουν διόδια για το κέντρο της Αθήνας, ο κ. Καραμανλής απάντησε: «Δεν έχουμε πάει σε αυτό το μέτρο ακόμη, γίνεται μια προσπάθεια να κάνουμε σε πρώτη φάση με το δακτύλιο, σε δεύτερη φάση με τη διεύρυνση των γεωγραφικών ορίων του δακτυλίου, σε άλλη φάση να κάνουμε προσπάθειες έτσι ώστε να δώσουμε τη δυνατότητα να μην έχουμε 9 στα 10 αυτοκίνητα μόνο με έναν οδηγό».

«Δηλαδή να δώσουμε ώθηση σε αυτό που λέγεται carpooling και το car sharing. Υπάρχουν πολλά μέτρα που μπορούμε να κάνουμε και να θεσπίσουμε για να αποφύγουμε τα τέλη διέλευσης τα οποία όμως είναι και αυτά μια πρόταση η οποία δεν σας κρύβω ότι έχει πέσει στο τραπέζι. Δεν τη συζητάμε σε αυτή τη φάση γιατί πρέπει να πάμε βήμα-βήμα και να δούμε πως θα αντιμετωπίσουμε αυτό το σημαντικό πρόβλημα. Δεν νομίζω ότι θα φτάσουμε εκεί, όμως μπορούμε να φτάσουμε σιγά-σιγά στον περιορισμό κάποιων παλιών ρυπογόνων αυτοκινήτων ή φορτηγών στο κέντρο της Αθήνας, αυτό είναι μια πρόταση που έχει γίνει και στο παρελθόν», διευκρίνισε ο ίδιος.

«Δεν μπορεί από τη μια να γκρινιάζουμε και να έχουμε πρόβλημα με το κυκλοφοριακό και την κίνηση και από την άλλη όταν έρχονται κάποιοι περιορισμοί να λέμε ''γιατί μας περιορίζετε;''. Πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή, δεν είναι εύκολο αλλά αυτό είναι κάτι το οποίο προσπαθούμε άμεσα να το λύσουμε», επίσημανε ο υπουργός.

  • Εμφανίσεις: 1260

Δίπλωμα οδήγησης από τα 17, αλλαγές σε όρια ηλικίας, λεωφορεία και ταξί

Δίπλωμα οδήγησης από τα 17, αλλαγές σε όρια ηλικίας, λεωφορεία και ταξί
Αλλαγές στο Δίπλωμα οδήγησης, αλλά και στα όρια ηλικίας, φέρνει το νέο νομοσχέδιο, ειδικά για τους οδηγούς λεωφορείων και σχολικών.

Με το νομοσχέδιο «Οδηγώντας με ασφάλεια: Εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών», το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή το προσεχές διάστημα, επιχειρείται η αναμόρφωση του πλαισίου που διέπει την εκπαίδευση, τη θεωρητική εξέταση και πρακτική δοκιμασία υποψηφίων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, με σκοπό την προαγωγή της διαφάνειας, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και τη γενικότερη προαγωγή του επιπέδου της οδικής ασφάλειας της χώρας.

«Διασφαλίζουμε ότι οι εξετάσεις θα είναι αδιάβλητες και πως θα έχουμε καλύτερους οδηγούς στον δρόμο. Καθιερώνουμε τη δυνατότητα εξέτασης για τους νέους 17 ετών. Αυτή νομίζω είναι η είδηση σήμερα. Όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες της ΕΕ, θεσπίζουμε τη δυνατότητα προσωρινής άδειας οδήγησης για νέους 17 ετών που θα μπορούν πλέον να οδηγούν, αρκεί να έχουν δίπλα τους έναν έμπειρο οδηγό», υπογράμμισε στην αρχή της παρουσίασης ο Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Όπως συνέχισε ο υπουργός, «σε πολλές χώρες της Ευρώπης ισχύει αυτό που λέμε η οδήγηση με συνοδό οδηγό. Πώς θα γίνει πρακτικά: Είχαμε πει ότι οι 17άρηδες θα έχουν δυνατότητα όχι μόνο να δώσουν εξετάσεις, αλλά και να οδηγούν. Μπορεί να χαρακτηριστεί ως προσωρινό δίπλωμα. Εντός της Περιφέρειας στην οποία κατοικούν. Το άλλο που πρέπει να διευκρινίσουμε είναι τα χαρακτηριστικά του συνοδού. Θα πρέπει να πληροί πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Να είναι τουλάχιστον 25 ετών, να έχει δίπλωμα οδήγησης τουλάχιστον για 5 χρόνια και να έχει και “καθαρό” δίπλωμα, δηλαδή καθαρό point system. Αν δείτε τα στατιστικά που υπάρχουν για τα τροχαία, θα δείτε ότι σε αυτές τις ηλικίες (τις μικρές) τα νούμερα είναι καλύτερα από άλλες ομάδες. Η λύση που προτείνουμε είναι μια λύση λελογισμένη και που έχει συγκεκριμένους περιορισμούς».

Τα μεταχειρισμένα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα ΤΑΞΙ κατηγορίας EURO 5 ή EURO V ή νεότερης τεχνολογίας που τίθενται για πρώτη φορά σε κυκλοφορία από την ημερομηνία ισχύος της ρύθμισης έως και την 31.12.2021, επιτρέπεται να είναι ηλικίας μεγαλύτερης των πέντε (5) ετών, εφόσον έχει εκδοθεί πιστοποιητικό ταξινόμησης από 01.09.2021 και ύστερα και με την προϋπόθεση ότι κατά την ημερομηνία έκδοσης αυτού, δεν έχει παρέλθει πενταετία από το έτος πρώτης κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό, μη συμπεριλαμβανομένου του έτους έκδοσης του πιστοποιητικού ταξινόμησης. Η ρύθμιση κρίνεται αναγκαία δεδομένου ότι έχουν εισαχθεί στη χώρα μας οχήματα που προορίζονταν να κυκλοφορήσουν ως Ε.Δ.Χ. οχήματα, πλην όμως, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, δεν κατέστη δυνατόν να τεθούν σε κυκλοφορία, καθώς η αγορά των Ε.Δ.Χ. οχημάτων υπέστη σημαντικές οικονομικές συνέπειες λόγω της πανδημίας και δεν υπήρχε δυνατότητα αντικατάστασης του Ε.Δ.Χ. οχήματος.

Οι βασικές αλλαγές:

Θέσπιση νέου κατώτατου ορίου ηλικίας για την παρακολούθηση θεωρητικής και πρακτικής άσκησης, ήτοι τα 17 έτη, καθώς και δυνατότητας των υποψηφίων που έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους και έχουν πραγματοποιήσει τον ελάχιστο αριθμό ωρών θεωρητικής εκπαίδευσης οχημάτων κατηγορίας Β να λάβουν μέρος στις θεωρητικές εξετάσεις αλλά και στις πρακτικές δοκιμασίες.

Θέσπιση δυνατότητας οδήγησης με συνοδό σε όσους υποψήφιους οδηγούς έχουν συμπληρώσει τα 17 έτη και ολοκληρώνουν επιτυχώς την πρακτική δοκιμασία. Ειδικότερα, προβλέπεται η χορήγηση προσωρινής άδειας οδήγησης στους ανήλικους υποψήφιους οδηγούς μέχρι τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας τους, όποτε και τους χορηγείται το κανονικό έντυπο άδειας οδήγησης. Οι ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις με συνοδό θα καθοριστούν με υπουργική απόφαση, που θα εκδοθεί εντός 2 μηνών από την έναρξη του ισχύος νόμου (για να μην υπάρξη καμία καθυστέρηση και κανένα κενό ως προς την εφαρμογή της ρύθμισης).

Ειδική θεωρητική εκπαίδευση για συγκεκριμένες κατηγορίες υποψήφιων οδηγών, όπως οι οδηγοί που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που έχουν αναγνωριστεί ως δικαιούχοι διεθνούς προστασίας και που είναι κωφοί και βαρήκοοι, με τη χρήση ειδικού εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο περιλαμβάνει ενδεικτικά εγχειρίδιο σε ψηφιακή μορφή με ήχο, εικόνες, σκίτσα, πραγματικές φωτογραφίες, κείμενο και βίντεο ακόμα και στην νοηματική γλώσσα.

Αναδιαμορφώνεται και απλουστεύεται η ύλη της θεωρητικής εκπαίδευσης, με σκοπό την καλύτερη κατανόηση και την ενίσχυση της κριτικής σκέψης των υποψήφιων οδηγών και κατανόηση θεμάτων καταστάσεων οδικής ασφάλειας, η οποία θα αποτελέσει αντικείμενο σχετικής υπουργικής απόφασης.

Προβλέπεται η διάθεση των Ερωτηματολογίων των θεωρητικών εξετάσεων και σε άλλες γλώσσες πέραν της Ελληνικής (οι οποίες και θα καθοριστούν με την έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης), στην ελληνική με χρήση ακουστικών με ήχο καθώς και στην ελληνική νοηματική γλώσσα.

Αυστηροποιείται ο έλεγχος της διεξαγωγής των θεωρητικών εξετάσεων, προς αποκατάσταση των στρεβλώσεων και προβλημάτων του υφιστάμενου συστήματος, με τον καθορισμό ελέγχου ταυτοπροσωπίας σε δύο στάδια, ενώ προβλέπεται η χρήση ηλεκτρονικών μέσων για εισαγωγή σε εξεταστικό σύστημα, ήτοι η χρήση ψηφιακών διαπιστευτηρίων με τη δυνατότητα ταυτοποίησης δύο παραγόντων μέσω της Ενιαίας Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης.

Τέλος τα smartwatch και οποιαδήποτε «έξυπνη» συσκευή

Ενημέρωση υποψηφίων με τη χρήση οπτικοακουστικού υλικού για τη διαδικασία εξέτασης, για την απαγόρευση χρήση κινητών τηλεφώνων, ακουστικών ή οποιασδήποτε άλλη ηλεκτρονικής συσκευής επικοινωνίας, οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής ή έξυπνης συσκευής, όπως ηλεκτρονικά ρολόγια κλπ, για την απαγόρευση απομάκρυνσης των υποψηφίων από τη θέση εξέταση τους για οποιονδήποτε λόγο, πριν την ολοκλήρωση της θεωρητικής εξέτασης και του τελευταίο υποψηφίου, καθώς και τις επιβαλλόμενες κυρώσεις σε περίπτωση διαπίστωσης οποιασδήποτε παράβασης (όπως θα καθοριστούν με σχετική υπουργική απόφαση).

Δειγματοληπτικός έλεγχος ταυτοπροσωπίας υποψήφιων οδηγών και οδηγών, για τη διενέργεια του οποίου διασταυρώνεται η φωτογραφία που συμπεριλαμβάνεται στο ΔΕΕ του του υποψηφίου με ψηφιακή φωτογραφία που λαμβάνεται κατά την είσοδο του υποψηφίου στο εξεταστικό κέντρο από κάμερα που χρησιμοποιείται μόνο για αυτό το σκοπό, διασφαλίζοντας την ασφαλή επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και ακολουθώντας τις κατευθυντήριες γραμμές της Αρχές Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα

Ειδική θεωρητική εξέταση ατόμων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και όσων δεν γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα με τη βοήθεια προσωπικών ακουστικών, καθώς και ειδική θεωρητική εξέταση κωφών και βαρήκοων υποψηφίων με την προβολή βίντεο που εμφανίζεται στην οθόνη του ηλεκτρονικού υπολογιστή και περιλαμβάνει, ενδεικτικά, τις ερωτήσεις, τις απαντήσεις, τα οχήματα και τα κείμενα μεταφρασμένα στην ελληνική νοηματική γλώσσα, καθώς και υπότιτλους

Δίνεται η δυνατότητα στους υποψήφιος οδηγούς και οδηγούς να παρακολουθούν μαθήματα πρακτικής εκπαίδευσης σε οχήματα νέας τεχνολογίας

Με το Μέρος Ε’ του παρόντος νόμου ρυθμίζονται επείγοντα ζητήματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Συνοπτικά προβλέπονται τα εξής:

Καθιερώνεται ενιαίο όριο ηλικίας οδηγών φορτηγών ή λεωφορείων δημοσίας ή ιδιωτικής χρήσης, ήτοι ανώτατη ηλικία 69 έτη, καθώς και ανώτατη ηλικία για τους οδηγούς σχολικών λεωφορείων τα 65 έτη.

Επιβάλλεται εισφορά 5% επί του συνόλου των ετήσιων ακαθάριστων εισπράξεων που προκύπτουν από την εκάστοτε ισχύουσα απόφαση κομίστρου των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ, της Δ.Ε.Α.Σ. ΚΩ και ΡΟΔΑ για την ανανέωση των λεωφορείων και την υλοποίηση έργων υποδομής αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ και καταργείται η καταβολή της εισφοράς 1% για την ενίσχυση των ασθενέστερων ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. και την εκπόνηση μελετών και έργων εκσυγχρονισμού των φορέων αυτών, που κατατίθετο, μέχρι την ισχύ του παρόντος, στον ειδικό λογαριασμό που είχε συσταθεί στο Νέο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο (πλέον EUROBANK).

Αντί της Ρυθμιστικής Αρχής Επιβατικών Μεταφορών (Ρ.Α.Ε.Μ.), ορίζονται ως δευτεροβάθμια όργανα εξέτασης καταγγελιών για τα δικαιώματα επιβατών που δεν επιλύθηκαν από τα πρωτοβάθμια όργανα, οι Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των οικείων Περιφερειακών Ενοτήτων ή Περιφερειών της χώρας, ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (Ο.Σ.Ε.Θ.) για τις δημόσιες συγκοινωνίες που εκτελούνται εντός των ορίων της Π.Ε. Θεσσαλονίκης, οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού (Π.Υ.Τ.), για τις διεθνείς οδικές τακτικές επιβατικές μεταφορές με χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τρίτες χώρες.

Τα μεταχειρισμένα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα ΤΑΞΙ κατηγορίας EURO 5 ή EURO V ή νεότερης τεχνολογίας που τίθενται για πρώτη φορά σε κυκλοφορία από την ημερομηνία ισχύος της ρύθμισης έως και την 31.12.2021, επιτρέπεται να είναι ηλικίας μεγαλύτερης των πέντε (5) ετών, εφόσον έχει εκδοθεί πιστοποιητικό ταξινόμησης από 01.09.2021 και ύστερα και με την προϋπόθεση ότι κατά την ημερομηνία έκδοσης αυτού, δεν έχει παρέλθει πενταετία από το έτος πρώτης κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό, μη συμπεριλαμβανομένου του έτους έκδοσης του πιστοποιητικού ταξινόμησης. Η ρύθμιση κρίνεται αναγκαία δεδομένου ότι έχουν εισαχθεί στη χώρα μας οχήματα που προορίζονταν να κυκλοφορήσουν ως Ε.Δ.Χ. οχήματα, πλην όμως, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, δεν κατέστη δυνατόν να τεθούν σε κυκλοφορία, καθώς η αγορά των Ε.Δ.Χ. οχημάτων υπέστη σημαντικές οικονομικές συνέπειες λόγω της πανδημίας και δεν υπήρχε δυνατότητα αντικατάστασης του Ε.Δ.Χ. οχήματος.

Ρυθμίζονται ενιαία θέματα σχετικά με την παραχώρηση δικαιώματος ιδανικού μεριδίου επί της άδειας κυκλοφορίας Επιβατικού Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτου.

Ρυθμίζονται θέματα σύστασης και λειτουργίας των Πειθαρχικών Συμβουλίων για θέματα Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων.

Καθορίζονται τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας ως φορείς κατάρτισης και εξέτασης του ελεγκτικού προσωπικού Δημόσιων και ιδιωτικών Κ.Τ.Ε.Ο.. 

  • Εμφανίσεις: 1379

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Τάτσης Άγγελος - Τζίμα Αριστέα - Οδοντοτεχνικό Εργαστήριο
ACS ...σημαίνει courier
Ασφάλειες Γεωργιάδης - HG Brokers SA
ΗΠΕΙΡΟΚΑΤ ΑΕ - Ηπειρωτική Κατασκευαστική Α.Ε.
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline